känner man eller känner man inte?

Jag tänkte på en sak idag..

När tandläkaren, eller tandhygienisten för den delen, lägger en såndär bedövning så att halva underkäken blir bedövad, då blir ju oftast tungan bedövad först å sen blir läppen bedövad.
Så när tandläkaren, eller hygienisten, frågar patienten: "börjar du känna nått i läppen nu?"
Vad svarar man som patient då??
För om bedövninngen har tagit, då känner man ju inget i läppen.. men om man skulle svara "Nej" på den frågan då skulle ju behandlaren tro att bedövningen inte tagit än...

Hmm??

Kommentarer
Postat av: Sluddrande svärmor

Jaa du vännen de få gånger jag fått bedövning har tungan känts så stor så man får vara glad om man blir förstådd överhuvudtaget. Du får börja med att nypa patienten i armen o sen se om de lättar från stolen lika mycket när du sedan nyper i läppen. Det torde vara det enda sanna svaret. Vad har gjort att du får sådana djupa funderingar så här i början på hösten? Kan tänka mig att det blir en tuff vinter! När dagarna blir korta o det blir mycket tid över för grubblerier då får vi alla därute ställa upp med en del tips o eventuella lösningar. Ser fram mot detta med spänning. O du tror det är dags för den där starten av danskurs. Varför inte erbjuda något hotell eller Ski Star era tjänster med intensivkurs på afterskin?/Puss

2009-09-09 @ 20:32:56
Postat av: Marie Ullvan Basic

Hej gumman hoppas allt är bra? haha dum fråga ni verkar ju ha det toppen!!;) Själv sitter jag fortfarande arbetslös och får jaga praktikplats istället;( Apropå din fundering håller jag med ;) bättre och fråga om läppen börjar kännas konstig eller rent ut har läppen börjat domna? borde ju inte vara svårare än så hahaha hälsa adde kram på er

2009-09-10 @ 11:37:27
Postat av: Anonym

Hahaha, precis Marie!! =)

2009-09-10 @ 16:34:27
Postat av: Undrande svärmor

Hur går tankarna idag då?

2009-09-10 @ 21:49:45
Postat av: Party svärmor

Har varit på after work idag o alltså inlett höstens var 14de dags festande. Blev ganska lugnt o började med en mineral med lime som smakade mögel blä. På nästa ställe hade jag bestämt mig för kaffe med Bailys, men så fick jag givetvis syn på några flaskor som jag aldrig sett i vackra färger. Synd att man är fruntimmer så man har lov att ändra sig. I stället för det ljusbruna goda håller jag nu i ett stort glas vackert rödfärgat skulle smaka hallon o vanilj. För er som är beresta i drinkvärlden så heter den P3 sällan har jag väl tagit något sliskigare till mina läppar. Slutade med att alla försökte hjälpa till o bli av med den. Martin demn lille godbiten överraskade med några små glas o jag tänkte Yipppieee lakrits shot för de e gott men visade sig vara Jäger ok smuttade ett par gånger o bytte sedan glas med Petra. Den rare Vd:n bjussade på lite öl i shotglas o det var det godaste i kväll. Här kommer en liten vits från samme man. Detta är tänkt att uttalas på norska.

Lite förhistoria



Efter en kväll ute o lite ragg hade de då lyckats finna varandra de går hem o börjar klä av sig o när sen till sist trosorna faller till golvet inför en snopen gutt visas en nyrakad mus säger han



- No ull



Då svarar pigen



-Är du här för å knull eller virke



Detta har förgyllt vår jobbiga eftermiddag o hoppas kan glädja er med./Puss



2009-09-11 @ 22:38:31
Postat av: sandra

Hej sötis

frågestund i bloggen?

allt bra+

kram

2009-09-12 @ 13:04:44
URL: http://vardagslyckan.blogg.se/
Postat av: sandra

har mycket fritid när man bara har en tv hemma och älsklingen okuperar den :P haha .. om du vill ha en liknande min kan jag hjälpa dig :P



kramkram

2009-09-12 @ 14:32:37
URL: http://vardagslyckan.blogg.se/
Postat av: Upprörd svärmor

Åsa var jag än klickar förutom här står det fil not found. Har du nu spärrat så jag inte ska skriva fler fräckisar??????

2009-09-12 @ 15:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0