födelsedagen

Är min födelsedag idag!
tack för alla gratulationer som jag fått.. telefonen har gått varm idag! Så tack alla kära vänner!

Fick frukost på sängen i morse. Underbar morgon! Tack älskling!
Sen tog vi en promenad bort till En liten smula, där vi tog en födelsedagsfika. Mumma!
Kvällen avslutades med en god middag på Broken, tillsammans med Uffe och Sara. Trevligt!

Annars så längtar jag väldigt mycket tills på onsdag, för då kommer min kära familj hit!
Ska bli kul att få visa dem Åre!
Och framförallt, ska det bli kul att få visa dem lägenheten som vi köpt nu!

Har nog inte tagit in än att vi faktiskt har köp en lägenhet nu.
Men det är ändå sjukt skönt att veta att vi har en egen lägenhet. En helt egen lägenhet! Vi slipper bli hemlösa och slipper hoppa runt på andrahandskontrakt. kan bara beskrivas med ett ord: Heltgaletskönt!!!

kärlek

Tänkte bara berätta att jag är Kär!
Jag har ju världens snyggaste pojkvän!

Älskling!
Du är det bästa!!!

Lovley!

Det är underbart väder här i Åre idag!
Jag gav mig ut på en härlig promenad upp på skutan förut. Tog på mig rejält med kläder för att slippa frysa... hellre lite för varm än att frysa när man tänkt vara ute ett tag tänkte jag och drog på mig långfillingar under byxorna och två långärmade tröjor under jackan. Vet inte riktigt vad jag tänkte på.. eftersom jag skulle gå upp en bit på skutan. Blev ganska varm kan man säga.

Gick upp till fjällgården och sen ner tillbaka till byn. Ju högre upp jag kom, desto mer snö fanns det. Härlig kramsnö som knastrade under fötterna.
Folktomt på skutan idag.. men desto mer folk i byn. Det vimlar av norrmän här nu.
Det var nån som sa att de nog har höstlov i Norge nu och att det är därför det är så mycket norrmän här.

Jag var nere på Ica och handlade lite förut. Hela affärn var full av Norrmän! och det var helt omöjligt att ta sig förbi hyllorna med lösgodis. Där var de som galna, folket från väst.

Sitter just nu och väntar på att min kära sambo ska höra av sig. Han är och spelar golftävling i Norge. Håller tummarna för att det gått bra för honom idag! (så att jag kan bli golfprofsfru snart! haha!)

ny vecka, nya tag!

Bullarna som bakades i går blev GODA!
Och stora... XXL size!

Bjuder på lite härliga bilder lite längre ner för er som vill läskas lite!
(kanske blir en kanelbulle till frukost i morrn!??)

Jag har ju börjat åka buss till jobbet nu.
Det är nog det smartaste valet jag gjort, för gud vad skönt det är att slippa köra. Bara kunna sitta och låta ögonlocken vila lite på morgonen.
En sak jag har tänkt på är att folk tackar busschauffören för resan när de går av bussen. Jag har i och för sig inte åkt så mycket långfärdsbussnär jag bodde i Örebro och Motala, så jag vet inte om folk gör så där nere också. Men här gör man det iallafall! om ingen ska gå på bussen, så går man av i fram och säger: "Hej då! tack för resan!" Måste vara uppskattat att vara busschaufför då!

Nu kommer lite härliga bilder från igår:

När man inte har nån brödkavel så får man ta det man har!

Innan de hamnar i ugnen

I ugnen

Resultatet

Mums!

Avslutar även med en bild av vår utsikt från sovrumsfönstret:

bullbak

håller just nu på att baka kanelbullar.
Det är ju inget man gör varje dag, så vi får se hur resultatet blir sen, hoppas att de blir goda!!
Såg på nyhetsmorgon i morse, där bakde de bullar på kallt degspad och så sa han att man inte skulle smälta smöret, utan att det skulle vara rumstemererat. Försökte leta reda på det receptet som han använde sig av, men hittade det inte.. så nu har jag höftat lite och hittat på ett eget recept, så jag hoppas att det blir gott nu. Annars blir jag besviken.

Här i Åre har det snöat hela helgen. Som tur är har det inte lagt sig här nere i byn än, men på fjällen så är det helt vitt nu! och den vita gränsen drar sig bara längre och längre ner...
Tur att Adde bytte till vinterdäck på bilen för några dagar sen!

Nu ska jag fortsätta med bullbaket!

Avslutar med en fin bild på mammas och pappas katt Doris:

visning

Ska alldeles strax åka iväg å kolla på en lägenhet!
Har hittat en lägenhet som är tillsalu. och som inte kostar riktigt så mycket som de flesta andra här i byn.
Ska bli kul! Hoppas den ser lika bra ut i verkligheten som den gör på bilderna på internet.

Nu är det full fart i byn. Åre höstmarknad drog igång i går, så det är folk överallt.
Mysigt är det iallafall, men det hade nog varit behagligare om det hade varit lite varmare..

Nä, nu måste jag åka iväg och titta på dendär lägenheten.