aj, mina ben!

Första dagen i backen!
Hur härligt som hellst å få åka lite skidor!


Adde och jag i liften.


Åkte bort så att vi var vid liftarna vid nio, när de öppnade. Sen åkte vi fram till 12, då åkte vi hem å käkade lite. Sen blev det backen igen. Benen skakade som små asplöv redan vid lunch. Tror att jag hade för mycket kläder innanför pjäxorna. Men det fixade jag till eftermiddagen.
Testade mina nya skidor också. Hade dem på förmiddagen, å mina gamla på eftermiddagen.
Jag kommer helt klart köra med de nya resten av veckan.
De är mycket lättare viktmässigt, vilket gör dem mycket lättare att svänga med å så. Så kanske att jag kan köra med de gamla i slutet av veckan när jag tränat upp mig lite, haha*


Högst upp på berget innan sista åket för dagen


När vi kom hem igen efter sista åket blev det bastun!
Så jäkla skönt å hoppa in i en varm bastu efter en dag i backen.
Men jag kan inte påstå att jag har frusit idag. Jag var så varm att jag tillockmed var tvungen att öppna "AC:n" på både byxorna å jackan.
Men hellre för varm än för kall.
Det värsta då är ju att man blir så kall när man kommer in.
Men som sagt, så är det gött å hoppa in i bastun.



Här är jag i backen!

Idag har det inte varit lika kallt som igår. Idag kan man gå ut utan att få istappar i ögonfransarna!
Men vi har ändå använt skidmask när vi har varit i backen. Bättre det än att förfrysa huden i ansiktet.


Här kommer videklipp från igår när vi var ute och lekte med hundarna:

Muffe drar mig.




Denna fina utsikt har vi på väg hem från backen



Nu ska jag äta lite, sen blir det att sova ganska tidigt. För ikväll är det ju FINAL!!!
Småkronorna ska ju slå Kanada i JVM.

Det vore så jävla gött om Sverige vinner!
Så jag å Adde ska gå upp i natt och kolla på matchen å hejja fram killarna!


Kommentarer
Postat av: elin kindslätt

åh! ni verkade ha de jätte mysigt! =)

2009-01-05 @ 19:09:54
URL: http://elinkindslatt.blogg.se/
Postat av: Marie Ullvan

jag vet inte rätta mig om jag har fel,kan nästan se en likhet med hannibal lecter ggr 2 asg*... Ja ingen risk att förfrysa näsan vilken kanon uppfinning!!!

Ser ut att ha det kanon!!! Men glöm inte, aldrig ett första och absolut aldrig ett sista åk ;)!!

Kram på er! Ps cool hund...

2009-01-06 @ 20:23:05
Postat av: Z A K I Y A

hoppas du hade kul :D

2009-01-08 @ 05:44:47
URL: http://zakc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0