trevligt

Nu har jag haft tre tjejer här på fika, Lisa, Marie å lilla Selma!
Trevligt som vanligt såklart!

Har haft fullt upp med pluggeri de senaste dagrna, vilket resulterat i dåligt uppdaterande här.
Eller jag brukar ju iåförsig ta en liten pluggpaus å skriva av mig lite här, men nu har jag helt enkelt varit lite för lat för det.
Har lagt hälften av alla bedövningar som ska läggas nu, så det känns bra! börjar bli en jävel på detdär!!


I gårkväll när jag låg i sängen å kikade lite på tv, så kollade jag på Matakuten (tror jag det heter), det där programet med Bert Karlsson om skolmat. Å då var det tre kockar som på varsin skola skulle försöka förbättra skolmaten, få barnen att äta nyttigare å så.
Och jag kan förstå att personalen blir lite bittra å så när det kommer en kock å ska försöka ändra på hur de lagar mat. Och viss kan jag också förstå att det är lite, LITE krångligare att laga BRA mat, med färska, bra råvaror.
Men mattanterna (ja, jag kallar de för det, vill inte kalla de tjuriga tanterna för kockar) är ju så jävla negativa till allt!!!
Klart som fan att det blir svårt att laga mat om man har en inställning som säger att det inte ska gå.
Bara för att de alltid har gjort på samma sätt i alla år så tycker de att det ska fortsätta så.

Och jag vill bara säga det att jag tyckte att skolmaten var mycket bra när jag gick i skolan, både grundskolan och gymnasiet hade god mat och många alternativ. Kan längta efter skolans korvstroganoff ibland.. den var grym!!

Men om nu barnen ska orka gå i skolan och ha huvudet på skaft hela dagen så krävs det ju att de får i sig nyttig, bra mat.
Och jag vet att det är långt ifrån alla barn som tar sallad till maten.. jag själv är ett bra exempel på att inte ta sallad, så om man då bara äter tex. pasta carbonara, som var ett exempel från gårdagens program, så får man inte i sig så mycket bra saker.
Så varför kan inte mattanterna ta till sig det kockarna har att erbjuda och försöka laga lite nyttig mat??

Det var en jävla kärring som jag höll på att bli galen på igår kväll.
Kommer inte ihåg vad hon hette nu, men hon jobbade i den skolan som Paul var på.
Och hon tyckte att hon själv var så jävla bra, och att Paul bara var i vägen och att allt hade ju funkat så bra innan han kom dit!
Åååååhhh, jag höll verkligen på att kasta fjärrkontrollen i tv:n, så förbannad blev jag på hennes jävla attityd.

(får be om ursäkt för alla fula ord, men det bara ploppar ur mig när jag blir arg!)




Nu ska jag återgå till soffan å kika lite på fortsättningen av hockeyn.. Rögle-LHC.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0