trevlig helg!

Såå.. nu har jag kommit hem från kryssningen, eller inte just nu, kom ju hem i går kväll. men då var jag så jäkla trött så det blev bara en pizza och sen rakt ner i sängen och så somnade jag på en gång.
Tur at jag inte skulle upp till praktiken idag, för jag somnade kanske vid 21.30 och gick upp 08.45 i morse, men gud så skönt det var att sova!

Kryssningen var iallafall skitrolig!
Trevliga tjejer!
Det träligaste var ju väntan på tervminalen innan vi fick kliva ombord, men sen var det tipptopp!
Delade hytt med Sofie, Eda och Elin. Mycket trevliga hyttkompisar!
Tiden går så fort när man har roligt, innan vi viste ordet av det så var klockan redan stängningsdax och banden slutade spela... Det roligaste var ett tyskt band (antar jag) som spelade inne på en liten pub, för det var ju Oktoberfest ombord. Men vi kikade in där ganska sent, så när vi väl hade kommit igång där så var det dags för bandet att sluta.
Så vi fick gå tillbaka till det stora dansgolvet å partaja.

Morgonen därpå började alldeles ypperligt!
Tjottis som var vår reseledare hade fixat kalasfrukost.
Fick varsit glas champagne när vi kom in i resturangen å sen var det en överfylld buffé att käka ifrån.
Champagnen var det inte många som var sugna på, men ändå.. bara att få ett glas champagne i näven halv 9 en söndagsmorgon är inte så vanligt, så vi tackade å tog emot! Buffén däremot var klockren!
Världens godaste fruktyoghurt!! Mumma!
Det tråkiga här var att båten precis lämnade åland vilket innebar ganska mycket gungade eftersom det blåste storm ute, så man viste inte riktigt hur mycket man vågade stoppa i sig. Men åå så gott det var!

Sen är man ju såklart ganska seg resten av dagen, när man partat fram till småtimmarna dagen innan. Så det blev mest att glida runt i taxfreen å sitta å titta på vattnet!
Karaoke var det ju också! och det var några killar som var så grymma på att sjunga!
Jag fick gåshud när killen som vann sjöng. Shit va han var bra!

Bussresan hem gick också bra, hela bussen sov förutom jag å Sofie.. vi hade så mycket viktigt att prata om.. eller inte.. men sov gjorde vi iallafall inte, där har vi nog anledningen till min långa sömn i natt.



Så idag blev det en ganska seg morgon, sen åkte ut å tog en skogsprommenad med katterna!
Haha, de är så söta när de springer på upptäcktsfärd.
Å nu har jag suttit å plugat ett tag!



  Tjottis har tagit till sig mina råd att dricka vin ur sugrör.

 Sångaren i det tyska bandet hade en sån fräck gitarr!

  Champagne!!!

Kommentarer
Postat av: Västeråsligan

Tjing tjing

Fan vilket minne man har eller...... Caspelihna fastnade tydligen iallafall. Tack för trevligt sällskap på båten.

//Västeråsligan

2008-10-07 @ 20:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0