solen är så skön!!

Har varit ute i Addes mammas och pappas sommartuga nu!
Så gött å va där, kan ju liksom ligga å sola toppless utan att nån ser en!
Haha, så det var vad jag gjorde där!

Adde hade med sig ett par golfklubbor och några bollar och tränade lite.

Sen fick vi ängna sista timman åt att leta katt.
Vi tog med oss Tuss och Baghera ut, tänkte att de kunde va i koppel och springa runt lite, men det tog väll en halv minut eller nått så hade Baghera fått av sig halsbandet och sprang runt på upptäcktsfärd.
Vi sa att de skulle få va lösa då, att vi skulle hålla lite koll på dem.

Vi såg att han sprang in under huset, så vi tänkte att det är lugnt, han ligger där i skuggan och har det skönt.
Han kom ut ett par gånger till å tittade till oss.

Men när vi inte sett honom på ett tag blev vi lite oroliga.
Vi gick runt å kollade efter honom och såg då ett gäng illskna getingar som kom ut under huset.
Vi tänkte att Baghera hade varit där och retat dem.

När vi fortfarande inte sett till honom började vi fundera på om han hade blivit attakerad och stucken av getingarna och kanske låg där under huset och inte våga komma ut, så vi gick runt och ropade på honom och försökte locka med allt möjligt. Men vi såg honom inte när vi kikade in under huset, han är ju svart och det var supermörkt under huset så det var ju inte så lätt å se om han låg där eller inte.

Och tuss sprang runt och skrek hon också.

Tillslut gick jag ut i skogen, och får syn på en liten svart luddig sak inne bland massa smågranar.
Det var så snårigt så jag kom inte intill ordentligt, så jag ropade på Baghera och kallade på honom, men fick ingen reaktion från det svarta luddiga som låg där inne.

Jag ropade på Adde, och han kom dit. Vi gick lite närmare och då, springer han iväg.
Det var ju skönt att han levde iallafall!

Men tror ni inte att han springer in under huset då?!
Såklart han gjorde.
Å där låg han kvar en bra stund.

Tillslut vågade han sig ut och jag fick komma fram till han.
Jag bar upp han och vi gick till bilen.
Men han var jätte rädd!
La sig längst in i transportburen och låg där hela vägen hem, och när vi kom hem sprang han raka vägen och gömde sig under soffan.

Undrar vad han va med om där ute egentligen.

Nu ligger han iallafall på sin favoritpuff och sover som en stock!
Tussan sover också som en stock, men hon har lagt sig på altanen.

Var en ansträngande dag för de små liven!

Nu ska jag hoppa in å ta en dusch.

Vet ni va jag ska göra sen??!!
Prova mina nya linser som jag beställde för ett par dagar sen.
Ska bli intressant å se hur de ser ut på.

Lägger nog ut kort på det sen ska ni se!

Så, det var min dag, än så länge.
Vad har ni andra gjort idag??

Kommentarer
Postat av: Elin

tack för kommentaren. Lite bättre idag men har fått en kraftig förkylning som gör att jag nyser jag vet inte hur många ggr per dag,haha =)



Filmen var bra tycker jag, så den kan du definitivt se. Sen är ju jag barngalen så den filmen passade mig.hehe

2008-07-02 @ 18:10:51
URL: http://elinmix.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack för kommentaren om min lilla kanin:)

2008-07-02 @ 18:40:36
Postat av: Saga

när du ska beställa linser så kika in här: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=737

och se vart du hittar de billigast!

2008-07-02 @ 18:57:10
Postat av: Azra

SV: Jag gillar alla modeller på solisar men gillar wayfares mest:) Så jag säger Go for vita glasögon :) Hoppas att du trivs med dom då?

Fin header du har, ha en fortsatt trevlig kväll :)

2008-07-02 @ 20:54:36
URL: http://azriiic.blogg.se/
Postat av: Linn Holm

JA de är jätte kul! ligger just nu i 37 de högsta jag hadde innan va 22 :)

2008-07-02 @ 20:56:58
URL: http://linnholm.blogg.se/
Postat av: Samuel

Ja det var väldigt underligt.. Och just bara humlor också. Inga getingar eller något annat. :/ vilket äventyr du varit ute på då :P själv har jag slitit på jobbet, och sedan hjälp en kompis att skruva ihop lite sängmöbler : )

2008-07-02 @ 21:11:42
URL: http://http://azgaroth.blogg.se/
Postat av: Agnes

Min vän rekomenderar också malta, har hört mycket bra om det landet :) Kanske tar mig dit någon gång i frmtiden, vem vet.

2008-07-02 @ 22:15:53
URL: http://enagnes.blogg.se/
Postat av: Liza

Boken är hur bra som helst! Du bara måste läsa den. Man fastnar i läsandet på direkten. Hennes sätt att skriva är så gripande. Hade du bott i Skellefteå hade jag skickat den till dig direkt ;)

2008-07-02 @ 22:21:22
URL: http://mississippi.blogg.se/
Postat av: FLODIS

Inte vore livet mycket värt om man inte fick ha en del bekymmer. Tänk så tråkigt om man kunde lista ut nästa steg som skulle hända.

2008-07-02 @ 23:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0