liseberg

Läste om olyckan på Liseberg nu i kväll.
Det var Rainbow som hade pajat.
Det är ju typ den karusellen som jag har tyckt verkar säkrast att åka, för att den åker ju liksom bara paralellt med marken och då känns det ju inte så farligt.
Men den har ju trots allt varit i bruk sedan 1983, det är ganska länge för en karusell känns det som.

Aftonbladet har fått uppgifter om att det small till i karusellen två gånger innan den brakade ihop. Undrar om de som åkte också märkte av smällarna, för i så fall måste det ha varit ganska läskigt att åka vidare tror jag.

Just nu är det fem personer som har allvarliga skador, enligt aftonbladet ska det mest vara fraktuer, så man får hoppas att de trots allt mår ganska bra så det inte är nått allvarligare.



Bilden är lånad från Aftonbladet.se och är tagen av en läsare.



Nog om det.
Jag blev så jäkla trött efter dagens golfrunda.
Är helt slut i huvudet och så hilma trött.
Så nu ska jag gå in å sova lite.
det är verkligen välbehövligt nu.

Först ska jag bara ta bort katternas leksak som de håller på med nu,
en boll med en lite bjällra i,
är inte så lätt att sova när de är i farten med den så det är lika bra att ta bort den innan man lägger sig i sängen så slipper man gå upp sen.

God Natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0