bedövning??!

Haha, läste om en snubbe från Linköping som skulle gå till tandläkaren,
men han litade inte på tandläkarbedövningen, så innan han gick dit så hinkade han i sig en hel platta starköl.
Tandvårdspersonalen tyckte dock att hans sätt att bedöva inte var så bra eftersom han var ganska överförfriskad, så de ville inte behandla honom.
Polisen fick komma å ta hand om honom istället och då hade han spottat på en polis och knäat honom i bröstet.

Smart snubbe!!
Eller inte.


Appropå tandläkarbedövning, nån mer som tycker det är obehagligt??

Jag har alltid tyckt det, och tro mig, jag har varit tvungen att ta ganska många bedövningssprutor, pga av operationer i munnen. Och alla dessa bedövningar har verkligen varit det värsa med hela behandlingen.
Men när vi skulle lära oss att lägga bedövning i skolan så fick vi lägga bedövning på varandra, och det var den bästa bedövningen jag fått, någonsin.
Vi la först bedövningssalva, och sedan själva sprutan, och så har min tandläkare aldrig gjort på mig. Men när Lisa, som la bedövningen på mig, bedövade mig så kändes det absolut ingenting.
Så jag kommer alltid lägga salva innan sprutan på mina patienter, och det tycker jag all tandvårdspersonal borde göra.

Och om du tycker det är obehagligt med bedövningssprutor i munnen, så ska du verkligen be tandläkaren eller tandhygienisten om bedövingssalva först!!


Kommentarer
Postat av: Jocke

Jag är livrädd för att komma nära en tandläkare! O Har aldrig tagit en bedövning heller..Även spruträdd.. hehe! Så om jag nånsin hamnar i din stol så var snäll tack! Kan inte sova på en vecka om jag vet att tandläkaren närmar sig... hehe usch!

2008-07-31 @ 22:52:14
URL: http://jockepocke76.blogspot.com/
Postat av: issa

AAAH!! tack så jätte jätte mycket!! Det är första gången jag vinner något i hela mitt liv!!

springer runt och skiker här nu, pojkvännen håller på att bli galen men det får han stå ut med !! internet är lite krångligt här men ska försöka maila dej nu

tack åter igen =D

kram kram kram

2008-08-01 @ 00:25:22
URL: http://stuumpan.blogg.se/
Postat av: issa

Nu har jag skrivit ett mail till dej med min adress.

Skriv en kommentar i min blogg om du inte har fått det, mit internet är ju som sagt lite struligt här

kram

2008-08-01 @ 01:18:46
URL: http://stuumpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0