tågtider

Dagarna i örebro gick fort! nästan för fort!
Jag upptäckte när jag kom till Örebro Universitet att Karlstad Universitet är mycket, mycket finare! Trevligare och mer välkomnande på något sätt. Å vad säger det om oss örebroare?!
Disputationen jag var på var intressant. det var mycket saker jag kännde igen från min egen utbildning, så då kände man sig lite mer engagerad när man verkligen fattade vad de pratade om!

Å att åka tåg gick också bra, trots att det var så längesen jag gjorde det sist.
Men när tåget åkte från Hallsberg trode jag att jag skulle ha gått av där, för tåget bytte helt plötsligt färdrikning å åkte tillbaka åt samma håll vi kom ifrån. Men jag kom till Örebro ändå! haha, skulle velat sett mitt ansiktsuttryck dendär första sekunden när tåget startade, åt fel håll...

Denna dagen kunde faktiskt ha börjat bättre än vad den gjorde.
Gick upp som vanligt runt halv 7 å käkade fruksot å kollade på julkalendern. Å då ringer Adde.
Han hade ju nyss åkt till jobbet, så jag tänkte att han kanske hade glömt nått.. men nä så bra var det inte.
Han hade blivit påkörd av en annan bil när han åkte till jobbet.. Både han och den andra föraren klarade sig utan skador, men bilarna fick sig några törnar. Inte så stora grejjer men våran bil fick lackskador å sen skadades ena däcket å fäljen också. Å eftersom däcket å fäljen skadades så viste han ju inte om däcket skulle hålla luft eller inte..
Men han kom hem efter jobbet iallafall, å då höll däcket fortfarande luft, så jag hoppas det håller när vi åker in med den till verkstan i Liköping i morrn också.
Suck! Dethär är verkligen inte sånnt man vill höra på morgonen. och man blir ju så arg när det händer också.


Har suttit å letat tåg nu också. För när vi ska ill skolan i Januari så ska Maja bo på samma ställe som mig, å då tänkte jag att vi kunde ta samma tåg sista biten från hallsberg.. ja lycka till!
I så fall måste jag vänta minst en timma typ i hallsberg. Å det är kanske inte det roligaste. Har tillochmed kollat upp bussar till hallsberg..
Men nu får det bli så att jag får vänta på Maja i Karlstad istället. Men när jag söker de tågen så får jag inte upp några priser.. ja, jag säger då det.. Får väll ringa Sj eller nått å höra vad de kostar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0