en regnig morgon

Denna regniga morgon är det tvättstugan som gäller.
Inte så kul, men det är ju sånt som måste göras.
Som vanligt gick jag upp extra tidigt å slängde in de första maskinerna strax före kl 6 i morse. Tvätt-tiden börjar kl 7, men eftersom vårat torkskåp är så jäkla dåligt där nere i tvättstugan så krävs det att man börjar lite tidigare om man ska hinna få allting torrt.
Å när jag var nere andra gången förut å bytte maskiner å hängde tvätt så kommer en av våra grannar in i tvättstugan. Hon kommer ganska ofta in i tvättstugan när man tvättar å frågar om man är klar snart så att hon hinner tvätta några maskiner också. Det är ganska irriterande! Hon kan väll också boka en tvätt-tid tycker jag.

I morse var det denhär dialogen:
Grannen: Hej
Jag: Hej (med en ganska sur ton eftersom jag visste vad som skulle komma)
Grannen: Är du klar snart? Så jag kan låna en maskin?
Jag: Nä! Jag har väldigt mycket tvätt, så jag kommer hålla på fram till 12.
Grannen: Jaha.
Jag: Mm
Paus, och nu står grannen och bara tittar på mig.
efter en stund tittar hon på bokningstavlan
Grannen: Är det 3:e idag?
Jag: nä 2:a.
Grannen: jaha.
en liten paus till, där hon också bara står och tittar på mig
Grannen: Hejdå
Jag: hejdå

Och som sagt börjar egentligen tvätt-tiden kl 7 på morgonen, å hon kom väll ner till mig runt 7 å frågade om jag var klar snart.. Vad tror hon egentligen?!

En annan gång när jag kom ner för att byta maskin så hade hon tömt min maskin och stoppat in sin egna tvätt. Å min tvätt hande hon bara slängt ner i en såndär korg som finns i tvättstugan. På MIN tvätt-tid!!
Ja, som sagt, man blir irriterad direkt när hon kommer in i tvättstugan. Suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0