bakdag

i morse gick jag upp med Adde, runt halv 7, å satte igång å bakade!
Japp, jag bakade bröd!

Massor av bröd blev det dessutom!
En omgång ostbaguetter, en omgång frukostbullar och sen en omgång med ett annat slags bröd, typ brytbröd.
Så jag hade verkligen fullt upp med att hålla reda på alla olika degar som skulle jäsa olika lång tid å in i ugnen, å ut å in med nästa! haha, men det var ändå rätt trevligt! Gå här i köket å bli mjölig.

Hade perfekt timing också, för precis när Adde kom hem så hade jag fått ut den sista plåten ur ugnen och diskat ur den sista bunken.

Nu åkte allt bröd in i ugnen, eftersom vi köpte bröd igår.. men åh vad jag längtar efter att få äta det.
Hembakt, å egengjort! MmmMmm!!


Å lite julklappsköp har det blivit idag också!
Det hade vi inte trott när vi åkte iväg, men nästan alla klappar är fixade nu.
På bara någon timma!! Yeah!

Sen har jag tjatat på min kära sambo i flera dagar att vi ska rensa i hans garderob, å idag fick vi äntligen tummen ur. Han var modell å jag vek ihop allt som skulle sparas och la in det fint på rätt plats. Hoppas verkligen nu att han fortsätter hålla ordningen!


Nu är det hockey som gäller.
Hoppas Linköping kan ta 3 poäng idag!

Kommentarer
Postat av: Tove

Tyvärr gick det inte såbra :/ hade ingen saft socker frukt eller nått, Så de var inte bra tjöt och bråkade med allt o allt:/ Men har inte gett upp, ska försöka snart igen , :D:D o då ska ja se till att ha tuggumi o allt :D

2008-12-05 @ 00:48:55
URL: http://guldstrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0