filip och fredrik

har kollat på vem kan slå filip och fredrik nu, och jag å Adde ha diskuterat de förra veckornas tävlingar lite.
De första tävlingarna är ju inte värda så mycket.. poängen stiger ju takt med antal tävlingar, så första är värd en poäng, den andra är värd två poäng osv. Och den sista tävlingen, som oftast är avgörande är värd 15 poäng.
Vad vi då inte förstår, och som vi tyker är ganska dåligt är att de första tävlingarna är de bästa, och de sista tävlingarna som är värda mest och är avgörande är skittävlingar. Som första veckan, när den sista avgörande grenen var strutboll eller vad de kallade det för.. å förra veckan var det balansgång. Medans de första grenarna är tillexempel Fälttävlan, som idag, eller triatlon. Nästan alla grenar förutom den sista tycker jag skulle vara värdiga sistagrenar om man kan kalla de så. Tillochmed en quiz skulle vara roligare å se som avgörande gren än balansgång..

Nä, detdär gillar jag inte.
Man sitter å kollar tre kvällar i rad, å sen avgörs det, dessutom skit sent, på en skit gren.

Å sen börjar jag störa mig på Filip och Fredriks nördighet.
Har gillat dem förut i deras program, som 100 höjdare å Boston tea party å dä, men nu börjar de visa sin riktigt nördiga sida.. störigt!

Nä, nu ska jag sova lite.
Skröt ju tidigare om mina bra strukturer, så då borde jag väll krypa till kojs nu.


Förresten; Keso - Äpple Päron Vanilj... Prova den! Supergod!

Kommentarer
Postat av: Emil

Kan hålla med om det dära med sista grenarna men filip och fredrik är en klass för sig.. Det är mina gudar!

2008-09-24 @ 21:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0