nu funkar det

AaagghhaAAaahhhhhhgghhhhHHhhhhh!!!

Våran internetuppkoppling fungerade inte när vi kom hem igår,
Först försökte vi fixa de själva, när inte det gav resultatet vi vill ha så fick jag ringa till comhem för lite support.
Först fick jag sitta i kö i typ 10 minuter, när jag väl kom fram så viste hon inte vad problemet berodde på, hon bad mig starta om modemet (igen) å massa saker. Vi tänkte ju om det hade nått med ovädret å göra, men hon sa att det inte va några störningar i området så det kunde det inte vara.
Hon sa att vi skulle skruva bort kabeln som går mellan modemet och väggen (??!!?) fattade inte varför, men det skulle vi göra, å sen skulle vi byta håll på den. Eftersom vi har lister med alla kablar i så tog det lite lång tid för oss att skruva dän den och byta håll på den eftersom vi va tvungna å öppna listen å hålla på, så suporten sa att det skulle bara va å byta håll på den så skulle det funka sen. Så vi la på så att vi kunde fixa med kabeln.
Men tror ni att det funkade eller?? NÄ!
Så jag fick ringa upp igen.
Denhär gången var jag nr 1 i kön direkt å beräknad kötid var bara 1 minut, någonting bra tänkte jag. Men kötiden blev typ 10 minuter denhär gången med. Skapligt irriterad man blev då!
KIllen jag fick prata med nu sa att det var ett tekniskt problem i området som tekniker höll på att åtgärda, så det vi kunde göra va att vänta å kolla nån gång då å då om det fukade.
Kunde inte den första mäniskan sagt det då??!!??!

Så därför blev det inget bloggande i gårkväll.

i morse när jag vaknade så funkade internet i typ 2 minuter, så då han man ju inte göra nått.
men nu verkar det funka som det ska!
Peppar peppar ta i trä!

Lördagen var som sagt riktigt rolig!
Fick supergod mat hemma hos Camilla!
Vi gick till Satin sen, verkade inte va nått annat som va öppet, och där var det trevligt till en början.
Sen blev Emelie förföljd av en snubbe.
Var riktigt läskigt, stog å spionerade på oss hela tiden, å han kom fram å gav henne en halv öl också.
Vad är det för idiot som tror att en tjej ska dricka en halv öl som hon får av en snubbe hon aldrig träffat förut?!!

Rästen av kvällen gick åt till att försöka bli av med honom, men det gick inte så vi gick därifrån tillslut.
När Adde kom å hämtade oss fick han köra hem Emelie också, fast att hon inte tyckte att det behövdes.
Jag ville ju veta att hon kom hem ordentligt!
Så det gjorde hon!


På tal om nått annat:
Jag, Adde , Pappa å Sara ska spela golftävling i Töreboda nästa vecka!
Eller vi ska inte spela tillsammans, det är en partävling, så jag å Sara ska spela tillsammans å Adde å Pappa ska sea tillsammans!
Ska bli roligt! Hahah!
Ingen av oss har spelat där tidigare, så vi får väll se hur det går!

Lite bilder från helgen kommer senare!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Ja men visst blir man ;-) Men nu i skrivandets stund så kommer det minsann fram att par solstrålar! hihi.

Ha en härlig kväll!

2008-07-14 @ 18:27:38
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Tilda

vilken fin bild du har i headern!

2008-07-14 @ 18:49:29
URL: http://tllda.blogg.se/
Postat av: Anna

Gud vad bra gjort av dej att se till att din kompis blev skjutsad! Det är så mkt som är galet i samhället idag =( Tyvärr!

Ha det så bra!

Kram

2008-07-14 @ 18:50:43
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: emelie

Och Åsa, tips om du ska spionera: ha inte vita skor.

2008-07-15 @ 17:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0