straff

hörde idag att en 19 årig man dömts till 7 års fängelse för mordet på en 19 åring.
Det handlar om Mordet på Mikael, som hittades mördad i en gödselbrunn utanför Skara i Maj.

19 åringen får alltså 7 års fängelse för mord.
Han är 26 år när han kommer ut, och har hela livet kvar.
Jag tycker det är för mesigt straff.
Herrgud, han har ju för guds skull mördat en person!!

Är inte 7 års fängelse kort tid för ett mord??

Det tycker jag!!


Förutom 19 åringen dömdes den 25 åring som hjälpt till att dumpa kroppe i gödselbrunnen 1 år och 3 månaders fängelse. och två andra män får 8, respektive 10 månaders fängelse för skyddande av brottsling.

Jag tycker iallafall att det är sjukt för korta straff.
Som sagt, det är mord vi snackar om!!


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag håller helt med. Varför ska Sverige vara så jäkla mesiga med sina lagar. Ta en titt på USA. Där är det regäla straff som väntar en mördare. Med all rätt också tycker jag.

2008-08-01 @ 23:10:51
URL: http://thefairytales.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0