så passande

Ja, då var den skriftliga slutexaminationen avklarad!
Alltså egentligen var det nog den enklaste tentan på alla tre åren. För det var ju så självklara saker. Och då är det ju jävligt dåligt när man missar att skriva de självklara sakerna. Så vi får se hur det går.
Bara hålla tummarna nu!

Det var ju en ganska speciell tenta dethär. För det första var den ju "nationell" så på flera andra tandhygienistutbildningar gjordes samma tenta samtidigt. Men sen var det ju så extremt runt omkring, plastfickan med frågor skulle ligga uppochner högst upp till vänster på bänken, kuvertet som besvarade blad skulle läggas i skulle ligga högst upp till höger på bänken, och när man var klar med en fråga skulle det bladet läggas i kuvertet så fick man inte ta fram det igen.
Så man blev ju stressad bara av alla dessa regler som var.
Men som sagt, nu är det ju över iallafall!

Snacka om att man är helt tom i huvudet efter en sån tenta!
Kändes nästan som att jag skulle svimma när jag gick ut ur salen.


Eftermiddagen ägnades åt HLR-träning.
Vi hade fått order att köpa varsin mini-anne, för runt 500 spänn. Kändes ganska bortkastat när jag dagen innan upptäckte att min bror har en sån, så att jag hade kunnat låna hans. Men men, nu har jag ju en egen mini-anne som jag kan ta fram och öva HLR på.
Tror inte det kommer ske... Men man borde väll kanske uppdatera sig lite ibland, och då är det ju bra att ha en!





I dag är det examensarbete som gäller för hela slanten!
På söndag ska det vara klart!
Eller i stort sett vara klart iallafall, för då ska vi skicka in till handledaren, och efter det har vi inte många dagar att ändra någonting på innan det ska in på riktigt!
Så det är ganska passande att det är grått och regnigt ute.
Riktigt uppsatsväder!

Kommentarer
Postat av: sandra

hejj tillbaka på bloggen nu, kika in o kommentera om du har lust.. saknar dig ;) kramkram

2009-05-20 @ 17:01:21
URL: http://sambotjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0