Spontankväll

I går skulle jag ha pluggat till tentan som är på torsdag, men så blev det inte.
istället så hjälpte jag Adde att packa ner grejer inför flytten. Det kan verkligen ta lång tid.
För vi tog upp alla kartonger med grejer vi haft i förrådet för att packa om och se om någonting skulle slängas. Och sen då packa ner det logiskt i kartonger.

Och när man packar upp en kartong med gamla skolkataloger och foton å grejer är det klart att man måste kolla igenom det. Så som sagt, det tar sin lilla tid!

Och på eftermiddagen i går fick jag ett sms från Emelie, hon frågade om jag var sugen på en Linköpingstripp och bio. Klart jag va!!
En snabb raggardusch och uppfräschning senare kom hon och hämtade upp mig.

Väl i Linkan blev det varv på First Aid och Emelie kollade Long boards.
Sen till bion för att kolla när filmen började.
Beslutsångest! skulle vi ta filmen som började kl. 18 eller den som började 21.15??
Tog vi den tidiga hade vi bara 40 minuter på oss att käka, springa på stan och lägga mer pengar i parkeringsautomaten.
Tog vi däremot den sena filmen skulle vi ha gott om tid på oss att göra alla saker innan filmen, men skulle då vara hemma väääldigt sent.
Så beslutet togs framme vid kassan. Den tidiga filmen blev det!

Så nu hade vi bråttom.
Maten struntade vi i, satsade på popcorn istället!
Sen sprang vi på stan. Helt plötsligt var klockan nästan 18 och vi gick mot bion igen.

Män som hatar kvinnor såg vi.
Grymt bra film!!
Lång, men bra!

Så när filmen var slut och vi besökte toaletten kom jag på vad vi skulle gjort innan bion började.
Vi skulle ju lagt i pengar i parkeringsautomaten!
FAN!
Biljetten vi hade gick ut kl 17, och nu var klockan närmare 21...

Så det blev raska steg mot parkeringshuset och vi hoppades på det bästa.
Vi springer sista biten fram till bilen och ser till vår stora förtjusning ingen lapp på rutan!
Yeij! Dagens bästa!

Sen blev det snöstorm på hemvägen. fan vilket skitväder!

Tack för en superbra kväll babe!

Och i dag håller jag mina tummar för henne, för hon ska ju opereras!
Men allting kommer gå bra hoppas jag!!



I dag har jag suttit på biblioteket och pluggat.
Och eftermiddagen har ägnats åt packning.

I morgon bitti åker jag till Karlstad och gör mig redo för tentan på torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0