färger

Då var det lördag igen!
Och min tenta kryper bara närmare och närmare, så nu sitter jag här och pluggar igen.
men ibland behöver man en liten paus, så då passar jag på att blogga lite!

När man pluggar finns det ju hur många olika tillvägagångssätt som hellst för at lära sig allt. Vissa lär sig genom att läsa, vissa skriver, andra sjunger det dom ska lära sig och andra vill hellst lyssna på någon för att lära sig på bästa sätt.
Det finn säkert lika många olika sätt att plugga på som det finns studenter.

När jag pluggar använder jag färger, hela tiden.
Jag skriver och använder färger.
Jag klarar verkligen inte av att bara läsa, utan jag måste skriva ner det också, hellst för hand.
Och allra hellst flera gånger om, så det går åt lite papper när jag pluggar kan man säga.

Men som sagt, förutom att skriva så använder jag färger, och om det är krångligt så ritar jag även upp en figur.


Här har jag ritat upp käkleden och färgat de olika delarna med olika färger


Här har jag ritat upp hur olika bett ser ut, och såklart måste jag rita en ram runt det!


För att förstå hur framtänderna kan bita på olika sätt har jag ritat upp det, och såklart en ram runt här också!


För att lära mig vid vilken ålder tänderna kommer har jag olika färder för över och underkäken!

Hur pluggar du??
Har du nått speciellt sätt för att lära dig på bästa sätt??


Så nu ska jag fortsätta plugga lite.

I eftermiddag ska vi gå på innebandy!
Har inte varit på innebandy sedan Adde slutade spela för några år sedan, så det ska bli kul.
Och så är det ju Damlagen som ska spela idag, så det aknske blir roligare änn att kolla på svettiga karlar som springer runt! Hehe*

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ritat med färger det har du alltid gillat på något sätt är det Åsa

2009-03-30 @ 16:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0