åre extreme challenge

I går var det full fart här i byn. Det var dags för årets Haglöfs Åre Extreme Challenge.
Tävlingsmomenten är Kajak, 25km. sedan Löpning från åre torg till åreskutans topp och ner på andra sidan till Huså, och sist en liten cykeltur tillbaka till Åre torg på 35km.
Så det är verkligen en extreme challenge!

Inte nog med att det är krävande bara själva tävlingsmomenten, i går var det även gassande sol och 25 grader hela dagen, så det var säkert ingen dans på rosor för deltagarna.
Själv stog jag och hejade på dem med beundran i blicken.
Jag tycker det är jobbigt att upp från Holiday club, där de kom in med kajakerna, upp till åre torg. Haha, och de här stackarna SPRANG, plus att de sprang upp till toppen på skutan!

Jag beundrar de verkligen!


Kommentarer
Postat av: Hostande svärmor

Vilken upplevelse att få se sådana ettermyror men är de riktigt vid sina sinnens fulla bruk? Hur många bröt? Hur mår kropparna efter sådan press av både aktivitet o värme? Nä tur att ni är sunda människor båda två o promenerar på golfbanor då har man det lugnt.

2009-06-28 @ 10:47:54
Postat av: Hostande svärmor

Vilken upplevelse att få se sådana ettermyror men är de riktigt sunda i knoppen? HUr många bröt? Hur mår kroppen efter sådan press av både fysisk aktivitet och värme? Tur att ni är sunda männinskor båda två och prmenerar runt på golfbanor, då har man det lugnt.

2009-06-28 @ 10:53:58
Postat av: Hostande svärmor

Konstig med mina inlägg de bara försvinner ser dem först o sen är de borta men nu tänker jag inte försöka komma ihåg vad jag skrev en tredje gång. PUSS I ALLA FALL

2009-06-28 @ 10:55:38
Postat av: Hostande svärmor

Kom på en sak om du kan trolla Åsa så behöver jag hjälp med hostan! Skriver ett par gånger så kanske den försvinner host host hosthost host hosthosthosthost

2009-06-28 @ 10:57:16
Postat av: sofieBlom, En blogg värd att läsa. Eller? ;]

fan vad kul, fan va jobbiigt ! :D

2009-06-29 @ 12:42:26
URL: http://chaarmigast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0