riktiga skitdagar

I går och idag har varit två riktiga skitdagar.. har inte haft feeling för någonting alls.
Men det blir väll bättre..

I fredags kom min Morbror och hans fru hit och hälsade på en snabbis. De var på väg hemmåt från Kiruna, så de stannade hos oss över natten. Riktigt trevligt med besök!


I går kväll så hämtade vi mat från Broken... godaste hamburgarna i byn!
Och när jag var där och hämtade maten så var det en liten tjej (runt 5-6 år) som satt i baren och åt glass med sina föräldrar. Plötsligt skriker tjejen:
"WOW!!! De har fångat en död Älg!!!" och så pekar hon på Älghuvuet som sitter ovanför baren.
Haha, det var så klockrent!
Sen märkte hon att vi andra skrattade lite åt hennes uttalande, å sa hon:
"Eller, mamma, är det en riktig älg?"
Mamman: "Ja, fast den ÄR ju död nu"
Flickan: "Aaha, har dom SKJUTIT den??!"

Det gjorde verkligen min dag igår!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Barn är helt underbar, längtar såå mycket tills man får en egen, gör du?

puss

2009-07-12 @ 20:24:24
URL: http://vardagslyckan.blogg.se/
Postat av: Tacksam svärmor räknar dagar

Blev lite orolig men förstår att det dåliga vädret kan ta musten ur vem som helst även fröken solsken.

Vacker grangren men vad är det för läbbigt som bor i den? Stampa stampa stampa men ok de behövs kanske däruppe som extra myggfångare? Ha det så gott på jobbet i morgon, efter regn kommer solsken....

2009-07-12 @ 23:34:08
Postat av: Klar för attack svärmor

Nu Åsa är det dax att du lågger en länk till fototävlingen här. Såg att vurpan tagit över andra platsen o vulpes är ett bra mycket bättre o sötare foto. Hur kan någon vilja rösta på ett barn som det går illa för????

2009-07-13 @ 22:15:15
Postat av: Glad svärmor

Jippie nu är Vulpes i topp som den ska vara. Den borde ta hem hela skiten så du kan åka fritt i vinter. Puss

2009-07-14 @ 08:36:52
Postat av: Mikaela

Jag är en av finalisterna till veckans blogg. Skulle bli jätteglad om du kunde rösta på mig!

Jag är nr 3

http://ffjun.blogg.se/2009/july/finalisterna.html



Skriv till mig om du röstar på mig så jag kan tacka och länka dig :)

2009-07-14 @ 13:36:23
URL: http://mikaelafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0