Grattis Pappa!!

Grattis Pappa på födelsedagen!!
Hoppas du får en trevlig dag idag!!




Här i Sälen är det kallt idag, 25 minusgrader just nu.
Så skidåkningen får vänta en dag. Skönare å bara vara ute å leka lite, å kanske åka å bada en sväng sen. Bada bastu sen också, kanske rulla sig i snön också. Får se hur tuff man är sen när det väl kommer till kritan...

I går kväll var det Stöten Winter Night Long Drive Competition.
Innan vi fick åka upp till toppen så var det golfuppvisning av en tjej som hette Jessica. Hon var grym! Men sen så höll hon ju på med Longdrive på heltid.
Hon började med att fråga hur många av oss som var där å kollade som var golfare, å jag sträckte såklart upp handen högt. När hon hade visat lite grejer så frågade hon om någon ville utmana henne. Det blev ganska tyst, ingen ville ju bli totalförnedrad. Men hon hade ju sett när jag sträckte upp handen innan, så det blev mig hon förnedrade.
Hahah!!
Så jag fick gå fram där och slå iväg ett par bollar. Det var ju ganska mörkt, så jag såg inte hur långt jag slog, men om man ska gå på ljudet från klubban så lät det jävligt bra!
När det blev hennes tur sa hon: "jag ska inte köra förnedringsgolf här, så jag ger dig ett handikap" sen ställde hon sig på knä och slog iväg sina bollar.
Som sagt såg jag inte hur långt mina bollar kom, men jag tror jag fick storstryk. Men det var kul ändå! haha*

Här har Jessica sin uppvisning
 
(klicka på bilderna för att se dem större)

Här ser ni min prestation
 


Jag och Addes mamma hade anmält Adde till tävlingen. De skulle stå högst upp i World cup backen och slå bollarna rakt ner.
Världsrekordet var 512 meter för damer och 567 meter för herrar. Väääldigt långt för en golfboll tycker jag.

Vi fick åka sittliften upp till toppen. å där var det svinkallt kan jag säga er.
Adde startade som nummer 15, så vi fick vänta ett tag innan det var hans tur. Men han fick iväg tre riktigt bra bollar.


      
(Klicka på bilderna för att se dem större)


Sen var det dags för prisutdelning.
De tre längsta bollarna var 620, 690 och hela 710 meter!
Fatta hur långt det är!!! Sjuhundratio meter med en golfboll!!! helvete vad långt det är!
Men det var Jessica som vann och hon är ju proffs. Och världsrekordet slog hon ju med nästan 200 meter!

Hur långt Adde slog vet vi inte änn, men vi kanske kan få reda på det under dagen.
Men på prisutdelningen så lottade de ut priser genom att dra nummerlapparna.
Adde vann en fotmassage!
Å den gav han till mig! Tack Älskling!!
Så jag ska få fotmassage under veckan! Gött!

Kommentarer
Postat av: Tita

Va kul att han fick pris.Å kul att du åxå fick va me :)Kram hälsa alla.

2009-01-04 @ 18:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0