Golftävling

I går var det sista tävlingen på Åre golfvecka, det var Holiday Club Åre Masters... det låter det!
Jag kände mig mycket piggare i går, så jag följde med Adde ut till golfbanan och gick med honom på rundan.
Han spelade bästa rundan på hela veckan, och slutade på andraplats i A-klassen!! Grattis älskling!
Han fick ett presentkort på en middag för två nere på Holiday! MmmMm

Vid tävlingsstart fick vi ett papper med lokala regler och vilka hål det var "närmast pin"-tävling på och så.
Det stog också: "prisutdelning sker på HC..."
"HC"?! tänkte jag... Hälsocentralen??!! hmm...
Så nu har jag lärt mig att folk ibland kallar Holiday Club för HC...
men för att hålla ordning i mitt huvud så kommer HC vara Hälsocentralen och Holiday Club förkortas Holiday. Så kan inga missförstånd ske.

Efter tävlingen var det mingel hemma hos Titti och Henrik med champagne och jordgubbar för att fira bra prestationer under golfveckan och för att fira Addes Hole-In-One som han gjorde för ett tag sen, innan vi åkte vidare ner till Holiday. Så kvällen spederades alltså på Holiday Club med mat och "närmast pin"-tävling i golfsimulatorn. (Jag slog Adde med 3meter) Weeho!

Senare fortsatte vi till Dahlboms på torget, efter en mellanlandning hemma i lägenheten med en Buttazzoni-drink...haha!

Så idag är det lite segt kan jag erkänna.. men det är det värt!



Hos Titti och Henrik


Champagne!


Tvåorna var glada! Ylva, B-klass och Adde, A-klass.


Middagen på Holiday.

Kommentarer
Postat av: Hahahaha svärmor

Man behöver inte bo i Åre för att veta vad HC är. Antagligen arbetsskada. Nu fick vi bara veta vad som dracks men maten är också viktig. Hade de något spännande som ni vågade smaka typ sexy fries? Eller är jag tvungen att komma för att ni ska våga prova något nytt? Hör bara efter så det inte är sniglar för det låter hemskt otäckt...

2009-08-02 @ 14:08:58
Postat av: Mamma

Ååååååå GRATTIS vad han ,du ,ni är duktiga.Nästan värdsklass.Kram till er båda.

2009-08-02 @ 17:54:45
Postat av: sandra

Oki vad kul hälsa grattis ..

fina bilder!

skönt att du mår bra igen .. jag mår bara bra

händer ikväll då?

kram

2009-08-02 @ 19:37:49
URL: http://vardagslyckan.blogg.se/
Postat av: sandra

Oki vad kul hälsa grattis ..

fina bilder!

skönt att du mår bra igen .. jag mår bara bra

händer ikväll då?

kram

2009-08-02 @ 19:37:50
URL: http://vardagslyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0