en vecka med mina kissar

strax har det gått en vecka sedan vi hämtade katterna i Uppsala hos Zara och Jocke.
De verkar trivas ganska bra här i Åre. Tror nog att de har saknat oss lite!

I dag var det dags för helgbad för katterna.
Tuss sätter sig i badkaret så fort man går in i badrummet.. för hon vill att man ska sätta på vattnet så hon kan dricka rinnande vatten.. (fint ska det vara, duger inte med det vattnet som finns i vattenskålen.) Hon såg när jag började tappa i vatten i badkaret, sen gick vi ut och fixade lite tills det var lagom mycket vatten i badkaret. Då gick jag ut och hämtade henne.. hon verkade ha lite kort minne, för hon hoppade ner i badkaret som vanligt, utan att stanna på kanten.. Så det var en lätt match att få henne i badet.. fick tillockmed schamponera henne! Duktig tjej!

Med Bagheera däremot var det ingen lätt match!
Han tvärvägrar hoppa i badkaret, så efter några snabba dopp med tassarna i vattnet så slutade det med att han fick bada i handfatet.
Tror vi får försöka jobba bort dendär vattenrädslan han har.

Kommentarer
Postat av: Trött svärmor

God morgon!

Ja inte lätt med badvägrande katter de blir bläckfiskar med klor. Har dock haft en katt som alltid ville med i badet när man skulle i själv. Ville man vara ifred fick man låsa dörren för öppna olåst dörr det kunde hon också. Det var Svea de hon som aldrig lyckades behålla kattungar utan fick missfall hela tiden. Vad gjorde hon då tokfian jo adopterade fasanungar som hon släpade in o hade i sin korg. Det var även hon som orsakade min dikeskörning mitt inne i stan, vaknade för tidigt ur narkosen o skulle klättra upp på nackstödet där hon brukade ligga i bilen. Jag släppte ratt o allt för att ta henne o vägen svängde men inte jag. OOOO vad gammal jag är närminnet är inte bra men det gamla det kommer man ihåg. Puss

2009-08-29 @ 08:30:53
Postat av: Tjatig svärmor

HUR HAR DET GÅTT IDAG? HUR HAR DET GÅTT IDAg? HUR HAR DET GÅTT IDag? HUR HAR DET GÅTT Idag? HUR HAR DET GÅTT idag? HUR HAR DET GÅTt idag? HUR HAR DET GÅtt idag? HUR HAR DET Gått idag? HUR HAR DET gått idag? HUR HAR DEt gått idag? HUR HAR Det gått idag? HUR HAR det gått idag? HUR HAr det gått idag? HUR Har det gått idag? HUR har det gått idag? HUr har det gått idag? Hur har det gått idag? hur har det gått idag?........................:¤(

2009-08-29 @ 19:45:15
Postat av: sandra

HEJ ALLT BRA?

KRAM

2009-08-30 @ 19:20:50
URL: http://vardagslyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0