trött

Det gick bra att cykla idag! Var verkligen toppen väder! Eftersom vi startade ganska tidigt han det inte bli så varmt medan vi var på riksvägen, utan det blev varmare när vi körde in på småvägarna, och där är det ju mer skugga, så det var bra. Efter ett tag blev det lite molnigare och det var riktigt skönt faktiskt. lagom till målgången tittade solen fram igen. perfekt timing!
Jag förbättrade min tid, den effektiva tiden, med 14 minuter sen föra året, super nöjd! Satsade ju på att ta mig runt på 4 timmar effektiv tid, med det blev 4.04, så det är godkännt! När det stog 3.39 på cykeldatorn i körtid hade jag lite mer än 1 mil och de jobbigaste backarna kvar, så jag gav mig fan på att jag skulle komma i mål på 4 timmar. och jäklar vilken energi jag fick! Det var som jag ska, man kan köra på ren vilja! När det började gå trögt efter första backen slog jag till några gånger på låren och sen körde jag bara på igen, helt sjukt vilken vinnarskalle jag har. blir lite rädd för mig själv faktiskt.
Hela loppet gick bra, förutom att jag höll på att krocka med en kille som gick ut mitt framför mig precis innan man ska köra in i mål. fick tvärnita, och jag blev svinförbannad! han såg mig, och ändå gick han ut mitt i vägen, och då låg jag i typ 26 kmh, så ni kan ju tänka er vilken tvärnit det blev... usch!
Men men, potatisbullarna efteråt var lika goda i år som förra året. Tycker inte om potatisbullar i vanliga fall, men efter nio mil på cykel så är det verkligen supergott!

Läste om en olycka från loppet idag, en liten 15åring som körde ihop med några andra cyklister så att hon tappade balansen och körde rakt in i en bil.. punkterad lunga och öppen benfraktur fick hon och hon vårdas på intensiven nu. Hoppas hon blir bättre snart stackarn!!!

När vi kom hem somnade både jag och malin en stund. var välbehövligt!
Sen lagade killarna mat åt oss som var supergod. nu är jag supertrött och ska gå och lägga mig.

Dagens ord:
kämpa!

Kommentarer
Postat av: Karin Ekeblad

va duktig du är :)



kramar från karin

2008-07-19 @ 02:45:44
URL: http://karinekeblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0