Hemska händelse

Läste nyss om en 16-årig kille som dog av att en sandtunnel rasade över honom.
Detta var i Wales, och 16-åringen hade tillsammans med några kompisar byggt en tunnel av sanden på stranden.
Strax före olyckan var tunneln så stor att de kunde gå raklånga genom den.
Eftersom det är på en strand kan man ju förstå att sanden var blöt och då också mycket tung.
Tunneln hade rasat när 16-åringen var 6 meter från öppningen.

Flera personer, blandandra pojkens pappa försökte gräva fram honom ur sanden.
Efter 20 minuter fick de fram den livlösa kroppen och återupplivningsförsök påbörjades.
Pojken fördes till sjuklhus men man kunde inte rädda honom.

Usch, jag tycker det är så hemskt.
Först alla dessa drunkningsolyckor och sen det här, en pojke som dör på stranden.
Jag tycker iochförsig att man borde förstå att sanden är tung på stranden och att man inte ska bygga en tummen av den, men jag vet ju inte omständigheterna.
Som jag skrivit tidigare så tycker jag att vi måste värna om varandra med och se efter varana när vi är och badar, och även på andra ställen. En olycka händer så lätt!

Nu går mina tankar till 16-åringens familj och vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0